Sunday 15 January 2012

Mood Swing

fuh2...lama gak aku x update blog nie..alahai...macam2 dah jadi...dah masuk sem 2 dah pon aku nie..and 

umur still muda coz birthday aku bulan 12... ermmm...today nak cita sal mood swing laa..

mood swing- ikhsan dari google


aku ada kawan n dia suka gak marah2..lebh2 lagi bila dia ehem2 sebulan skali.. memang arh masa 2..

macam gunung berapi2..haha..mengarut sudah. selalunyaaa sebulan sekali perempuan akan mengalami 

PMS(premenstrual syndrome). masa tu memang laaa..jgn sesekali kacau if x wachaaaaa kena sedasss,,,

Tanda2 PMS yang selalunya kita alami seperti keletihan, sembelit, sakit kepala, sakit perut(sengugut) senang 

marah, kemurungan dah banyak lagi laahh(boleh google).. tapi selalunya sengugut laa.. so cara nak atasi 

sengugut  korang boleh minum air suam banyak2, at least 8 gelas sehari, baring, senam ringan, letak hot 

bottle or heating pad atas perut, mandi air suam, letak losyen mustajab pon ok gak dan yang paling penting 

tidur kena cukup..confirm ok.. 2 jela..apa2 pon janganla fikir sangat if sakit, jangan buat orang benci kita 

bila kita datang bulan. pandai2laa kawal diri.. hik2..


happy laa selalu..- dari google
p/s:sumber2 diatas adalah dari internet dan mama saya...


No comments:

Post a Comment